Ducati MotoE rijdt zijn eerste ronden

De Ducati MotoE ging voor het eerst de baan op en dat gebeurde natuurlijk op het Italiaanse asfalt van het Misano World Circuit Marco Simoncelli. Het is de eerste keer sinds Ducati het stokje van Energica overnam in de MotoE-klasse dat we het Italiaanse prototype in actie zien. Vanaf 2023 zal de fabrikant uit Panigale namelijk de enige leverancier zijn voor de FIM MotoE World Cup, de elektrische klasse binnen het MotoGP wereldkampioenschap.

De Ducati MotoE draagt de naam V21L en werd door niemand minder dan Michele Pirro, Ducati testrijder en professioneel motorcoureur, aan de tand gevoeld. Het is de eerste stap die de Italiaanse fabrikant zet richting elektrificatie, een die van fundamenteel belang zal zijn in de R&D van Ducati’s toekomstige producten.

“Het testen van het MotoE prototype op het circuit was een sensatie, want het markeert het begin van een belangrijk hoofdstuk in de Ducati geschiedenis. De motorfiets is licht en heeft al een goede balans. Bovendien zijn de gasrespons in de eerste openingsfase en de ergonomie goed te vergelijken met die van een MotoGP motorfiets.”, aldus Michele Pirro.

De grootste uitdagingen zullen vooralsnog gerelateerd blijven aan de grootte, het gewicht en de actieradius. Ducati heeft als doel gesteld om de elektrische modellen vooral lichter te gaan maken voor de MotoE deelnemers, waarna het zal trachten een elektrisch voertuig voor op de weg te ontwikkelen. Volgens het huidige contract zal Ducati de motorfietsen leveren voor de seizoenen 2023 – 2026.

Lees ook:
Ducati's nieuwe naked: De Ducati Streetfighter V2

Volg ons op social media

Reacties

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Instagram

Advertentie

Populair

Join the club...

Wil je net als vele andere motorrijders wekelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws? Drop dan hier je e-mailadres, wij doen de rest... 👇