PERSBERICHT – De Z900 SE (Special Edition) zet het succes van de Z900 voort en tilt het totaalpakket in de naked bike klasse naar een hoger niveau met hoogwaardige rem- en veringcomponenten en een nieuwe kleurstelling voor 2023.
De naked bike verbeteren was volgens Kawasaki geen makkelijke taak, toch wisten de engineers te slagen in hun opdracht. Vanaf het moment van onthulling bleek de Z900 SE een schot in de roos bij motorliefhebbers, de Special Edition was dan ook binnen korte tijd volledig uitverkocht.
Aan de voorzijde is de 2023 SE uitgerust met een volledig instelbare ø41mm upside down voorvork en
hoogwaardige remcomponenten. Aan de achterzijde is een Öhlins S46 schokdemper gemonteerd
met instelbare rebounddemping en een afzonderlijke veervoorspanningsregelaar. De radiaal
gemonteerde Brembo M4.32 remklauwen, ø300 mm Brembo remschijven, Brembo remblokken,
staal omvlochten remleidingen en een Nissin hoofdremcilinder zorgen voor meer precisie en
betere remprestaties.
Gebleven is het krachtige 948cc vier-in-lijn motorblok met zijn sensationele vermogensafgifte.
Van koppelrijk en soepel in lage toeren tot het waanzinnige eindschot in de hoge toeren. Het
speciaal getunede inlaatgeluid maakt de rijbeleving helemaal af. Verder is er de zeer complete
standaarduitrusting bestaande uit Traction Control (KTRC), geïntegreerde rijmodi, ABS, TFT-
kleurendisplay en Bluetooth smartphone connectiviteit.
Voor 2023 krijgt de SE een nieuwe kleurstelling met een zwart Trellis frame en een nieuw ontwerp
voor de opvallende graphics. Samen met de goudkleurige voorvork en het kenmerkende Sugomi
design valt de Z900 SE meteen op.
Nog even geduld
Om aan de verwachte vraag te voldoen staat de 2023 Z900 SE vanaf medio januari bij de
Kawasaki dealers. Prijzen worden later bekend gemaakt.