Sneller en comfortabeler: De nieuwe Moto Guzzi V7

Sneller en comfortabeler: De nieuwe Moto Guzzi V7

Meer dan 50 jaar na de eerste uitvoering is ie er dan, de nieuwe Moto Guzzi V7. De nieuwe V7 is tevens voorzien van een nieuw motorblok, welke een stuk krachtiger blijkt dan zijn voorganger. Het nieuwe blok lijkt geïnspireerd te zijn door de V85 TT en levert maar liefst 65 pk. Hiermee levert dit blok ruim 25% meer vermogen dan zijn voorganger, welke het met ‘slechts’ 52 pk moest doen. Ook het maximale koppel is verbeterd, van 60 Nm bij 4250 tpm naar 73 Nm bij 5000 tpm. Hiervan is 80% van het vermogen al beschikbaar bij 3000 tpm, een flinke verbetering dus.



Geen spam. Geen gezeur. Gewoon het laatste nieuws, direct in je mailbox.
Liever geen e-mails? Je vind ons ook op Facebook en Instagram.

 

De wijzigingen vanuit Mandello laten duidelijk zien dat ze de tweewieler volwassener willen maken, waarbij het motorblok duidelijk een aandachtspunt was. Daarnaast is ook het achterwiel breder dan op de vorige versie (150/70) en is de nieuwe Moto Guzzi V7 voorzien van Kayaba schokdempers. De zijpanelen zijn ook nieuw, alsook het achterspatbord, welke tezamen met het uitlaatsysteem zorgen voor een verfrissende styling.

Voor de A2-rijders goed nieuws, want de V7 komt er ook weer in een A2-variant. Hij zal daarnaast standaard uitgevoerd zijn met MGCT traction control welke handmatig uitgeschakeld kan worden.

De nieuwe Moto Guzzi V7 komt er in twee varianten: de Moto Guzzi V7 Stone en de V7 Special. De Stone uitvoering wordt de robuuste minimalistische uitvoering waarbij de Special duidelijk voor een klassieke uitstraling moet zorgen. De V7 Stone zal verschijnen in drie kleurstellingen: Nero Ruvido, Azzurro Ghiaccio en Arancione Rame. De V7 Special zal verschijnen in Blu Formale en Grigio Casual.

Lees ook:  Nieuw in 2021: Dit is de KTM 890 Duke

Over de prijs van de 2021 Moto Guzzi V7 is helaas nog niets bekend.

Quincy

Quincy

Quincy is niet zomaar enthousiast te krijgen, behalve als het om motoren gaat! Een circuitdag, een rit in het buitenland of gewoon een rondje om de kerk, Quincy is overal voor in. Als hoofdredacteur bij Motorstof.nl schrijft hij over het laatste motornieuws, deelt hij zijn kennis en test hij de nieuwste motoren.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Join the club...

Wil je net als vele andere motorrijders wekelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws? Drop dan hier je e-mailadres, wij doen de rest... 👇